121026

Lite vinter blev det idag, eftermiddagen gick åt att promenera i skogen, vädret bjöd på sol, blåst och lite snö i luften. Träffade en hundmänniska med 3 pratande småkottar som meddelade att det sprungit rådjur över skogsvägen en bit bort. Koppel på är nog bäst tyckte hon. Spännande tänkte jag släppte hundarna och gick vidare Jag märkte direkt på W var övergången var, hon såg ut som en stolt arabhäst och vindmarkerade och gjorde spårupptag. Nova däremot jagade inte upp sej speciellt mycket över den händelsen. Testade W på slylet, en rolig lek som går ut på att bryta en slykvist, bära den med sej en bit och vid ett obevakat ögonblick sticka ner den i en annan slyklunga för att sen bli hittad, konstigt sa W men förstig efter några försök va det gick ut på. Vi var några som bokat träningshallen på kvällen så vi åkte till klubben. Tänkte inte köra så mycket med tanke på eftermiddagens övningar men W var inte alls trött utan ville träna massor. Hon fick korta vilopass medan jag hjälpte till lite med dom andra hundarna och ligger tryggt kvar och väntar på sin tur.Nu känner jag igen henne igen, ett par veckors planvila gjorde nog susen. Får se hur det blir mer snö idag, är sugen på att lägga ett viltspår i kväll, justja får nog bli 2 för Nova vill väl åxå ha ett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0