Sista lydnadstävlingen för i år

LK 3 tävling i Surahammar i går. blev 3 pris igen, trodde inte det skulle vara så svårt att få till det! Nollade platsen!! helt otroligt, tror inte W rest sej en enda gång men i går dök ett sött litet huvud fram runt husknuten och jag kände att jag blev irriterad. Min första tanke var att bryta och åka hem. Ändrade med dock och tänkte göra ett försök att koncentrera mej få mej själv och se om jag kunde ladda om och släppa det. Det gick riktigt bra och jag är så nöjd med mej själv. En nolla på rutan var i stort sett mitt fel, fick hjärnsläpp och väntade på tävlingsledarens order om att lägga hunden, dessutom var det nåt väldigt intressans som luktade just i rutaan så där tappade jag henne. Resten av momenten fick vi bra poäng på så där är jag nöjd. Eftersom W varit lite seg och ofartig de senaste tävlingarna bestämde jag mej för att vara lite lättare i mina kommandon och jag tror just platsen tog stryk av det. Det var blött och regnade som på dom senaste tävlingarna men det är inget som Wienna blir störd av tack och lov. Det verkar vara en hel del som har problem med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0