Anlagstest viltspår

Ja det gick ju finfint det där! Vi gick ut som andra ekipage, det var lite skönt för jag hade egentligen ingen aning om rutinerna kring spårandet men det var ju ingen särskilt att tänka på förutom farten för oss. Släppte på och lindade linan några varv runt handen, fick förstås hålla emot för viltspåret ska tas SAKTA. Och meningen med det fick jag reda på idag, nämligen att jägarna ska hinna med och inte bli flåsiga, kan tydligen bli priblem med siktandet då. W spårade enligt min uppfattning lugnt, hon går konstigt nog saktare i viltspåret fast jag tycker att det måste vara enklare. Hon gick som en klocka, gjorde 2 ronderingar och snappade upp spåret riktigt tjusigt. När hon gör det går det i en rasande fart, det är bara att släppa linan och vara snabb som en iller när hon nyper spåret igen. Hade för mej att man inte fick göra så men det är så vi jobbar och det var tydligen okey för domaren hade ingen kommentar om detta, det enda han sa var att hon var en superspårare och hon gick klockrent idag, dock hade han en lite åsikt om farten som blev 10 min på 600 m spår, maxtiden 30 min. Han skulle vara med när vi spårar vanliga spår!

Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis, grattis!!!!!!

2012-09-09 @ 23:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0