Tävling LK3

Uppe med tuppen, jag och W åkte till Lindesberg för att tävla LK3. V tittade lite på utställningen som gick på planen brevid, kollade även in de som tävlade 1.an och 2.an. Värmde upp och allt kändes bara bra. Sen var det våran tur, vi var bara 2 ekipagen och först var sittande i grupp, där satt dom. Sen var dtii platser 4 min, såg dommaren anteckna och när vi fick komma fram satt båda hundarna. Lillhunden hade rest sej med en gång medan W hade legat kvar tills det var 20 sek kvar. Kan tänka mej att stackars W hade stora funderingar på hur det egentligen skulle vara. Hon kände helt klart av att jag inte var riktigt nöjd för sen fick jag inte ordning på vår bubbla. Redan på fria följet var hon släpig, många DK blev det och hemskt dålig fart i typ allt! Och ändå fick vi 209 p!! tror dommaren skämdes över planen som var riktigt riktigt dålig. Det possitiva med dagen var att W klarade div störningar riktigt bra, utställning på planen bredvid, glatt trallande tanter med fluffhundar knallar över planen. Invigning av nya fotbollshallen.... med trumpeter och hur mycket fotbollsungar som helst runtomkring. Bara att ta nya tag nästa helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0