130425

I tidsdags tränade vi ute på klubben och hade båda stora planerna för oss själva, det gillar W som gärna tar stora svängar vid bollbelöning. Jag orkade inte vänta tills kl 20 för att komma in i hallen och vädret var helt underbart. Till Wiennas stora förtjusning dammade jag av frisbeen för lite kondisträning som slutkläm. Skulle lägga ett viltspår på vägen hem men skogen var full av spårkursare så jag åkte till en annan skog, då först upptäckte jag att grejorna var kvar hemma. Phu trött blir jag på mej. Onsdag spårade vi vanligt spår med en kompis, Nova fick ett kort ett och Wienna fick spåra efter Bettan. Då hade jag iallafall inte glömt viltspårsakerna så jag la ett spår på hemvägen, väl hemma fick hundarna mat och jag drog vidare till keramiken. Idag fick vi sällskap av sonen Classe till Novas stora förtjusning, ja W blir ju åxå väldigt glad men Nova och Classe har nåt särskilt ihop. Först la jag ett kort spår till Nova, sen blev det skogsröj deluxe. Classe och Nova tog spåret. Sen blev det Wiennas tur för viltspåret, jag hade ingen aning om vart jag gått, gick bort mej när ja la det. Var bergsäker på att spårupptaget gick till vänster men icke då, åt höger bar det av och hon kändes osäker i linan (eller var det kanske jag som var osäker?) men jag hängde med och jag tänkte, tur att man hör bilar nu när det går åt pipsvängen. Ojdå! där var visst snitslat för bloduppehåll! Duktig W! spårade vidare till återgången där det blev mycket jobba innan det bar av åt rätt håll. Hade även glömt att snitsla slutet med W markerade fint. Det blev en jobbig dag idag, det märks på hundarna att det börjar bli varmt ute. Nu blir det mat och vila innan det blir klubben för lite inneträning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0