130427

Utställning i Västerås. Moa Persson var ersättare för Salvatore Trippoli. W fick GV idag, hon ville ha mer muskler? kanske, och pälsen var inte så bra, där håller jag med, men ack vad det kan pendla, i mars blev det ett cacib. Vi var där i god tid, när vi satt och väntade satt W i buren med takluckan öppen och tittade ut. Plötsligt kom ett par och ställde sej bredvid oss och började tissla och tassla, typ sådär om man har gylfen öppen eller nåt sånt. Mannen kom fram och frågade om jag kände igen boken han höll fram Hundar i Världen, ja svarade jag tveksamt och han undrade om jag kunde tänka mej att låta honom fota W till en uppdaterad upplaga. Vi gick ut i solen för att fota och W var en helt underbar fotomodell bland alla cyklande och springande Västeråsare. Lite shopping och vidare hemåt. Vi hann med en skogsvända på eftermiddagen med lite bollspring. Plötsligt sticker W iväg, fast inte taggad utan bara iväg, justja, stoort plask, där låg ju favoritvattendiket. och bollen var BORTA! jag uppmanade W att leta, hon for runt och stannade vid lortdiket, jag skickade igen och hon for runt och stannade vid lortdiket igen. Jaha matte fick ta en pinne och gräva runt och japp W hade rätt igen favvobollen upphittad. Avslutade med att titta på sönerna som hade seriepremiär i fotboll, vinst med 5-1 härligt! W passade på att leka lite med Diva the dvärgschnauzer. .

Kommentarer
Postat av: Eva

Alla domare tycker olika och visst hundarnas form / päls varierar :)
Skoj med fotograferingen !!!
hehe, hör att Wienna gör som Figo men sina bollar men Figo VILL att de ska komma under vattnet så han får leka ubåt..knäppa hund!

2013-04-28 @ 18:14:13
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Lina

jag ställde ut astor på my dog ett år där vi på fredagen fick cert och bir för att sen på lördagen få ett tråkigt vg. och då sprang han mkt bättre andra dagen(ingen passgång):/ på utställning kan det kan gå precis hursomhelst beroende på va just domaren för dagen gillar tycker jag att det verkar som.

Svar: Ja, visst är det lite konstigt. Vi hade fått domarbyte till Moa Persson som sågade hundar i parti och minut, hon var dessutom väldigt otrevlig.
None None

2013-04-28 @ 23:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0