Jag måste nog byta kommun

För idag blev jag kallas blodkvinnan hos slaktaren. Jag hämtade 3 stora flaskor blod till blodspår, och kom på att fråga om dom hade märgben, jodå, såga upp några till henne sa bestämmaren. Jag fick gå till utlämningen, ett kallt kalt illaluktande rum med utsikt över slaktavdelning. Därinne stod en man med utländsk ursprung och styckade och han "sjöng" nåt som lät som en sjungbön i ett tempel med guldtak. Mysko känsla jag fick, iallafall betydde såga upp några till henne att det sågades upp inte 4 bitar utan 4 hela stora ben en hel stor kasse full blev det och han skulle ha 100 kr för allt, han fick 200 stackare, jag frågade om han vIsste vad märgben kostar på ICA och nä det visste han inte. Tror inte heller att han har en aning om att märgben serveras dyrt på 5* krogar. Hundarna fick enormt långa halsar när kassen ställdes in i bilen. På hemvägen tog vi ett viltspår som blev lagt i går, W tycket det var lite dumt att lämna bilen med alla godsaker men när spårselen kom fram var alla ben glömda. Spåret gick ju bra och var ganska snöfritt. Sen kom jag på att jag måste skaffa flaggstångslina till skånkarna och stannade till på Pro Arvid eller va det heter. Förra gången jag handlade där inköptes slang som lösrulle till söket, då fick jag frågan om det skulle vara en vattenslang eller nån annan slang av nåt slag jag sa att jag inte visste, då fick jag frågan vad jag skulle använda den till och jag sa till hundarna. Idag frågade han om jag hade flaggstång och jag sa nää, jaha nåt till hundarna igen då. Undrar vad han kallar mej, förhoppningsvis hundkvinnan. Tur iallfall att det inte var någon poliskontroll på hemvägen för med 3 stora colaflaskor blod, en ICA kasse med likdelar, 10 m lina en flaska vin och ett doftljus hade dom nog tagit in mej för nåt. Nu festas det på märgben sen blir det lerplanen innan vi åker till klubben för krypträning.

Kommentarer
Postat av: Åsa A

Haha, det var det roligaste jag läst idag! Ja, det var kanske tur att du inte blev stoppad av polisen... :D

2013-04-09 @ 18:22:49
URL: http://fyrabusigabeauceroner.wordpress.com
Postat av: Eva

Haha, vilken dag du har haft!!! Vilken snäll slaktare! MUMS för hundarna ikväll då!

2013-04-09 @ 18:32:55
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Lina&Astor

Haha ha :)

2013-04-09 @ 21:14:39
Postat av: Mona med Frodo

Det är ju sånt där man läser i Expressen, när polisen rekapitulerar vad mördare, mordbrännare och terrorister haft för sig några dagar innan... Typ köpt gödsel eller flera dunkar med bensin och märkligt nog en rånarluva också. Lite misstänkt skulle det allt vara om man såg dig med styckade lik och mängder av blod - och en flaska för att fira att du tagit livet av någon!

2013-04-11 @ 15:33:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0