Spår och lydnadsträning

Vilken härlig hunddag det blev idag. Vi var 3 st som åkte ut för att spåra där vi trodde att det skulle vara skapligt snöfritt, iallafall bitvis. Det visade sej att det skulle gå att lägga 3 raka spår, hmm inte coolt. Jag tänkte att det får bära eller brista jag kör ett långt spår på det underlag som finns, lite gräs/mossa, issnö och djup snö visade det sej. Jag gick ner mej till låren med båda benen och blev stående där utan vantar fick böka runt lite vilket Wienna noga noterade när vi gick spåret. Jag hade lagt 5 +2 nytagna skogspinnar som jag markerat för att se om hon upptäckte samt ett slut. Hon gick helt fantastisk hela spåret! skogspinnarna gick hon förbi en meter men vände nosade och fann! jisses vad stolt hon var. På eftermiddagen tränade vi lydnad på en gräsligt lerig gräsmatta vid skolan nära riksvägen med cykelbana. Hon gick riktigt bra trots störningar. Nu ska vi varva lerträning men träning i hallen.

Kommentarer
Postat av: Eva

Duktiga Wienna!!!! OCH matte!

2013-04-07 @ 19:49:10
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Mona med Frodo

Men gud vad aktiv du är! Spår och lerträning och lydnad på samma dag. Men uppenbarligen ger det utdelning...

2013-04-11 @ 15:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0