Varg

Hundarna tycker nog att deras dag varit riktigt dålig. Jag sov till 830!!! helt galet för min del, vaknade av glada hundar springande i trappen med svansdunkar i väggarna. Lillebror Claes hade kommit för att hämta lite saker. Lite fix hemma bla biltvätt sen en timmes sväng i skogen. På eftermiddagen åkte mor och jag rakt ut i skogen till en "lada" med modekläder, hittade en tröja, fast jag letade efter finkäder till våra sons bröllop i sommar. Tänkte lägga ett viltspår på hemvägen men den enda snöfria platsen var upptagen av en hundbil så det fick bli på hemmaplan. Två fina rådjur betade vi vägkanten när vi åkte med bilen, jag stannade och tittade men dom tycket vi var ointressanta och betade vidare. Jag la spåret och vi åkte vidare till hundarnas stora besvikelse. Just när vi börjat åka sprang en varg över vägen och ut över åkern! den var grå, stor och inte en schäfer och stack rakt ut i skogen med typiskt vilddjursspråk. Jag såg förmodligen den i förra veckan men i skugga och med solbrillor var jag inte säker men storleken stämmer. Vi får väl ladda med nåt vapen och massa extragodis om skånken skulle vara borta i morgon.

Kommentarer
Postat av: Mona med Frodo

Fantastiskt! Jag ligger vääääldigt lågt med kommentarer om vargar i vanliga fall, men måste i alla fall säga att det är otroligt vackra och fascinerande djur som jag gärna skulle vilja se någon gång i livet. För att citera ett Facebook-inlägg idag från gemensamma bekanta, så är jag väl en sån där "jävla vargkramare och naturmupp". Trist att det knappt går att öppna munnen längre eftersom hela vargfrågan är så infekterad.

Svar: Vargfrågan är ett hett ämne! men jag vet iallafall att jag inte är intresserad av att ha varg in på knutarna, det har hänt för mycket här i krokarna. Vill gärna ha mina hundar lösa, naturligtvis under uppsikt. Dom får gärna vara i storskogen.
None None

2013-04-11 @ 15:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0