Hösten är på väg

Vi har härliga dagar i skogen, underbart väder med sol och luft som går att andas, älskar hösten faktiskt. Att trampa runt i skogarna helt ensamma och plock blåbär och svamp, fika på en stubbe och se hundarna fara runt och pyssla med hundiga saker, ta en sväng till sjön och simma. VI tränar ju en del förstås mest lydnad blir det just nu, men på lördag har jag dragit ihop ett gäng för spårträning hoppas vädret håller i sej. Fast en dag var vi tydligen inte själva, Wienna stelnade till stirrade ut i skogen och SKÄLLDE!! ja bara en gång men i allafall, hon brukar inte skälla alls, jag tittade åt det hållet nosen pekade och efter ett tag såg jag en plockare av något slag, Hon hade förmodligen pekat ett tag och jag inte sett det så hon tyckte nog att det var dags att jag skärpte till mej. Hon uppförde sej helt enligt min bok, stannade kvar och visade, när vi tittat ett tag och jag berömt henne släppte hon kontakten med plockaren och uppdraget var slutfört.

Kommentarer
Postat av: Mona med Frodo

Jag älskar också hösten! Färgerna, dofterna, den höga luften, alla bär och frukter och svamp. Det är en underbar årstid! Önskar vi hade en sån skog som ni har...
Duktiga Wienna som visar att ni inte är ensamma! Hon är ju JÄMT duktig och förståndig verkar det som. Kanske bäst för bärplockaren att hon INTE rusade iväg och hälsade, för våra hundar kan få upp en rejäl fart och det är lite läskigt när de svischar fram om man inte vet att de är snälla och sällskapliga :-)

Svar: W är tränad att bevaka Mona, meningen var att hon skulle bli en FM hund men matten fixar det inte. Ja snabba hundar har vi och jag skulle inte gilla att det kom en svarting farande i 70 knyck.
None None

2013-08-23 @ 17:19:13
Postat av: Karin

Det skulle blivit en bra (suverän) FM-hund av henne;-)

Svar: Meningen var ju att hon skulle bli det, men mattes knän funkar inge bra när det gäller att trava på i timtal i oländig terräng.
None None

2013-08-23 @ 18:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0