131220

För några veckor sedan fick Nova somna in. Hon hade blivit gammal, hade hälta, var trött men ändå pigg när vi var ute i skogen men orkade inte gå långa promenader längre. Hon fick en böld/cancer på kinden som växte med ljusets hastighet på några dagar och då tog jag mod till mej och ringde och beställde tid för hennes färd till regnbågsbron. fick tid snabbt på eftermiddagen dagen efter telefonsamtalet. Jag hade i mitt inre funderat fram och tillbaka under en rätt lång tid och förmodligen redan bestämt mej men inte funnit styrkan att ta beslutet. Vi var i skogen hela eftermiddagen och lekte, kastade boll, hon fick äta så mycket pinnar hon ville, annars har jag alltid fått säga i från för hon åt verkligen. Sonen var med hela tiden och det var skönt att slippa vara själv just den dagen. Nova hade fått lite extra värktabletter så det var full fart på henne. Innan vi åkte till vetten stannade i och hon fick handla en 150 gr hamburgare, lilla matvraket som bara fått smaksmulor innan då vi fick hålla koll på vikten hela tiden. Nova och jag har jobbat mycket tillsammans i hemvärnet och hon var min bodyguard, en genomsnäll hund som såg när det var skarpt läge, då klev hon fram och talade om att det inte var ok, hon var också min kompass, hon har räddat mej hur många gånger som helst när jag virrat bort mej i skogen. Det var jobbigt att se henne somna in, hon pussade mej och Claes in i det sista. Saknar henne enormt men inser att hon har det bättre i hundhimlen där hon får leka med änglahunden Fiffi the storpudel.

Kommentarer
Postat av: cizzi o dogsen

Usch ja....inte är det nå´t man längtar till precis:( Hoppas ni har de bra,du o Wienna! Ha det gott i jul/på nyår!!

2013-12-20 @ 16:52:54
Postat av: Mona med Frodo

Vad fint du skriver, Britt. Jag har ju inte behövt vara med om det här än och kan inte säga att jag bävar för det, för det känns så oändligt långt borta. Men den där meningen om hur ni stannade och handlade en stor hamburgare till Nova fick mig att läsa resten med ögonen fulla av tårar. Så sött och så fruktansvärt sorgligt på samma gång. Kram till er!

2013-12-22 @ 19:59:30
Postat av: Karin

Det tyngsta beslutet att fatta :-( Härlig sista dag med många underbara minnen <3 Kram och med förhoppning om att ni får en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År.

2013-12-23 @ 20:56:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0