131231

Sista dagen på 2013, det var ett hårt schema för Wienna i går så det får bli lite skogen bara och ev träning i kväll, det kanske kommer någon till på allmänlydnadsträningen men jag kan tänka mej att det blir relativt lugnt. Förmiddagen spenderade vi i skogen i härlig sol, jag hade tagit med uppletandesaker så det blev en skogsruta, Wienna gillar verkligen att leta saker MEN nu några gånger har hon bestämt att hon ska komma in, släppa saken, ruska sej och sen sätta sej så det jobbar i på just nu, plus att minimera tugget. Hon var inte riktigt nöjd med det och kom med en kotte som jag skulle kasta så det blev lite kottlet också. Vädret var helt underbart så på eftermiddagen tog vi en sväng till rådjursåker och till Wiennas lycka hade jag tagit med hennes älskade frisbee, hon har hur mycket ork som helst vad gäller den. Kvällen var bokad 2 rim med ett gäng, vi körde igenom våra program tävlingsmässigt och jippi, dom märkte att vi nött på ff. Jag är riktigt nöjd med passet förutom att det saknades lite fart i vissa moment, men det fick vara utan korrigering eftersom hon var lite trött efter allt spring under dagen. Wienna gjorde riktig nytta för några nätter sedan när Susanna kom hem efter en fest. Hon hade tappat reservnyckeln på gräsmattan när hon skulle lägga tillbaka den på "hemliga" stället, jag sov för Wienna sa inte ett pip när hon kom. Duktig hunden följde med ut för att leta nyckel utan matte! hon hittade den och plockade upp den till Susanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0