Tokfnatt deluxe

Idag fick jag ut för att Nova gick i koppel. Jag började promenaden med 2 fyrbeningar, ville att Wienna skulle ta det lite lugn mes sina stygn, Nova bara för hon är så glapptjäftad. Gick ju sådär, Nova ligger på lite hela tiden, Wienna far som ett jehu fram och tillbaka över skogsvägen för att kolla ALLA djurspår på BÅDA sidorna, vägen var porös så det var ett himla meck, avskyr verkligen koppel. Nova fick vänta när vi körde lite fjärr innan vi traskade vidare.Efter en stund när jag trodde det värsta lagt sej fick W vara lös, hon är en riktig retsticka, springer fram och tillbaka och försöker peta till Nova så fort hon hinner, många nej blev det. Till slut brast det för W som började utmana mej med puttar i baken och ryck i fickan som hon inte får göra, men det gick verkligen inte att lugna ner sej och jag började fnissa för hon var helt galen, då kom det berömda fnattet!! Hon snodde en vante ur ficka och drog som en avlöning, full gas långt bort på vägen som en liten prick, vände och kom i samma fart mot mej så jag fick göra stopptecken, tillbaka igen för i ivern hade hon kastat min vante i snövallen, och vid det laget gapskrattade jag vilket inte gjorde saken bättre. Hon är en riktig pajas min W!! och stygnen satt kvar. Ikväll blir det lite mer allvar, träning i hallen med träningsgruppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0