130708

Nu är det sommar på riktigt, varmt och skönt. På söndagen blev det lugnt, bara en massa bad och vila i trädgården. Igår gick vi ut tidigt i hemmaskogen, Nova är fruktansvärt jobbig nu med sin skenvalpning, det gnälls, ylas, vankas och bäddas, Ute i skogen ska det grävas lyor i parti och minut, under stora stenar och i rishögar försvinner hon hela tiden och blir döv. Wienna och jag åkte till klubben för att träna lydnaden i bruks som blivit åsidosatt på senheten, lite stadgeövningar i rutan fick vi åxå med men det var varmt så hon fick ligga lös i skuggan vid sidan om plan när jag var med på planen med andra som tränade, kan kanske kallas stadgeövning det med. Jag har insett att stadga är något jag inte alls tränat, det verkar som min klubb inte heller gör det för det har aldrig nämnt i något sammanhang. Känner mej så lyckligt lottad som Monika Lindblom som mentor, hon passar mej och Wienna perfekt och ger sej inte innan hon hittar en lösning på problemen. På kvällen skulle jag och W ut i svampskogen, det dröjde inte länge innan fan flög i henne, hon "frös" och kom inte direkt på inkallning, fick ta till arga rösten innan det släppte. Förra året såg jag vildsvinsbök en bit längre in i skogen så jag tror att dom kanske var där igen för det var inte rådjur hon kände. Kopplet åkte på och jag hade fullt sjå att hålla henne. Promenaden blev lagd till en annan skog där jag åxå lade ett kombinerat Svensk Norskt viltspår. Jag blandade hejvilt med och utan klöv, med och utan blod, återgångar och legor. Markerade bara återgångar och legor och spåret blev långt. Det var varmt igår och är redan varmt idag så vi får se hur hon löser problemen, jag kommer inte att komma ihåg hur jag gått för jag irrade runt ordentligt, bara att åka med alltså, det ska blir spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0