130710

2 träningspass idag. Förmiddagen tränade vi lydnad med en kompis, fick hjälp att belöna sittande under gång, ett svårt moment att se själv, jag vill ha ett lite snabbare sitt. Lite ff runt agilityhinder med fortsatt kontakt, det går framåt tycker jag. Jag har åxå lagt in en del stadgeövningar i en del moment. Rutan blev det förstås och vittringsapporteringen går bättre och bättre, ja själva vittringen är bra men vi har kommit ner i tugg då vi tränat det på sidan om. Fjärren tränar vi när jag fixar frukostmackor, ost är fina fasen tycker W. På kvällskvisten blev det lite brukslydnad. Framåtsändandet, tung apport, hopp och sitt rakt! hon hamnar alltid på vänsterkanten så jag har lagt boll långt bak till höger för att räta upp lite. Skall när hon är flåsig, det är svårt! inkallning med stå och ligg, dålig fart = utebliven belöning, då blir det gasa av. Kryp och dagens händelse är att Wienna kröp 3 steg baklänges yippie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0