130722

Det är mycket nu, men vi hinner iallafall med lite träning W och jag. På morgonen gick vi ett Svenskt viltspår med några legor. På lega nr 2 lade hon sej faktiskt, men på den 3.e hände inget fast jag försökte vänta ut henne, kanske, kanske börjar hon förstå vad jag vill. Sen kom Clara, Isac och Diva en stund och det blev riktigt varmt. Efter lunch började jag få myror i brallan så vi åkte till klubben för att se om det gick att träna och det fläktade faktiskt lite så det blev ett litet pass. Sjön nästa och W ville aldrig sluta simma, och tom jag kom i. Övning ger färdighet, efter tiotusen gånger jag fått saker av W och sagt tack kunde jag ligga i sjön och säga tack och hon simmade ut till mej med leksaken efter det obligatoriska rusket på land, det tog några gånger simmade hon direkt till mej utan att gå upp på land. Vi hade så skoj, några gånger simmade jag efter och då blev det extra fart för W gillar inte att förlora en tävling. Underligt nog var hon mycket försiktigare med mej än vad Nova är. På hemvägen hittade Wienna liten godispappersbit i blåbärsriset som jag tappat på ditvägen, sen kom hon med en liten torr pinnbit och uppmanade till nåt så det fick bli en pytteliten uppletanderuta. Jisses vad får hon all energi ifrån? Hon är så himla rolig, jag har aldrig träffat eller haft en hund med en sån personlighet.
En bild från en blåsig dag i vintras, jag älskar uttrycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0