130628

Vi tog det Norska Viltspåret i morse, det gick riktigt bra utan klövdrag men lite tveksam var nog W de första 4 m men sen gick det av bara farten, första sårlegan läste jag bara hund och det var en snabb blick sen iväg igen, ingen säker markering alltså, vid lega 2 hade jag tagit in linan till 2 m kanske och där stannade hon till något längre och jag "drog" ner henne till ligg med handen, lega 3 likaså. Wienna letade slutet som en galning in och ut i någon granhäcksliknande historia och plötsligt slutande hon jobba! Närå hon var bara tokfastsnurrad i "häcken" jag lossade linan och då gick det betydligt bättre att komma din man ville. Duktig hund. Åkte till klubben för ett riktigt bra brukspass med dirigering, blev även lite ruta förstås. Hem och vila för hundarna, jag själv fick uträtta lite ärenden. Iväg till klubben igen och träning med andra kompisar, den här gången blev det lydnad även det ett bra pass trots värme och andra aktiviteter innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0