Beauceronläger och 4 åring

Helgen tillbringade jag och Wienna i Mariefred på Svenska Beauceronklubbens läger.. Vi åkte dit på fredag eftermiddag för att slippa åka så tidigt på lördag morgon. Rallylydnadsinstruktören Cizzi var redan där och satte upp banor i ridhuset. Jag har varit en konstant vägrare av rally, tycker vi håller på med så mycket annat MEN fick för mej att prova till allas förvåning. Skoj var det och Wienna var duktig (inte jag) men vi fick väl till det skapligt iallafall, lite svårt var det att förstå skyltarna. Det var faktiskt så skoj att jag bokade in mej på lördagens förmiddagspass för nybörjare. Cizzi ville ha W som visningshund och jag sa lycka till, det kommer inte att gå hon släpper inte mej. Men det gick! iallafall skapligt när jag gick 2 meter bredvid. På eftermiddagen hade jag bokat vallning, inga stora förhoppningar hade jag där, förra året åts det i massor. Det blev lika i år igen och maten kom hela tiden, det åts i ren frustration över att inte förstå tror jag. Jag har jobbat massor med att inte glufsa i sej saker som kommer från andra djur tex i ridhus så jag kände att nej, Alltså är det färdigvallat för oss. Söndag fm spårade vi, vi hade inte gått ett vanligt spår sedan i november pga skador på matten och hunden. Jag ville ha ett något kortare högre spår bara för att prova om hon tappat något. Instruktören gick bort sej när hon la ett spår så liggtiden blev betydligt längre än den normalt ska vara, kanske 2 tim men jag tränar alltid med olika liggtider så jag kände att den biten borde inte vara något problem. Spåret lades av en gruppkamrat och upptaget gick bra och spåret med, förutom första pinnen bort. Vi hade takterna kvar och instruktören berömde upptaget, hennes spårförmåga och mitt sätt att hantera linan. Vi hann med en träning med störning på rutan innan lunch. Cizzi Mollgren hade riggat störningar bla satt Andreas Penns på en stege mitt i ridhuset, väldigt mysko tycket W, hon vet ju att Andreas kan hitta på konstiga saker men det här! Vi lyckades få till några bra störningar för att kunna korrigera, TACK för det. Eftermiddagen var bokad för lydnad och mer koncentration på att hitta störning på rutan den här gången blev det instruktör Lena Kerje som fick uppdraget att fixa störningar vid rutan och jag fick tips på olika saker som jag kunde göra, TACK! Nu är jag taggat för nya utmaningar. Wienna fyllde 4 år i lördags, hon är en helt underbar vän och träningskompis
Nyvaken hund efter bilresan hem
Visst ser hon vaktig ut? det skulle nog stå varning för hundpussar istället, W säger bara till när det rings på dörren, det andra får Nova sköta.
HAHA!! W ligger på "när blir det matplatsen" Hon måste vara skapligt trött när hon inte kommer ihåg att hon ätit för ca 10 minuter sedan. Som vanligt var det en helt fantastisk helg i Mariefred, trevliga människor nästan bara trevliga hundar och kanonbra intruktörer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0