Rutan

Lite träning på klubben men sparade rutan till skolgården för lite mer störning. Fast det var ganska lugnt där idag, lite bilar och cyklar som störde bara. Och en halvman som låg och solade flera hundra meter bort. Tränade lite ff mm och skickade till rutan några gånger från olika håll, någon bom men för det mesta rätt, W är fortfarande inte 100 på den. Flyttade rutan en bit och skickade när jag hörde en röst som skrek hit!! tittade upp och såg en hund av kamphundsmodell komma emot oss och totalt nonchalerade ägaren. Fick tag i W i nacken samtidigt som jag hotade den andra hunden ganska duktigt. Ägaren ropade hela tiden och kom mot oss men hunden lyssnade verkligen inte. Han fångade sin hund och selade på och jag koncentrerade mej på W för att inte situationen skulle betyda så mycket och skickade henne mot rutan så snart han hade hunden i selen igen. Men va faan, hundjäkeln hade slitit sej igen och kom farande som en kanon mot oss igen, den här gången var jag flyg förbannad och han fick veta det ordentligt, kommer inte ihåg när jag så arg senast och det fick han minsann reda på med råge. Jag hade även Nova fastbunden i skuggan en bit bort och jag såg att han sneglade åt hennes håll åxå. Det var ju ingen optimal störning då W redan har en viss osäkerhet med rutan i vanliga fall, hoppas verkligen att detta inte ställde till det värre.

Kommentarer
Postat av: Eva

SUCK...hoppas att det gick bra och att hon fixar detta ändå!
Hoppas att du hade en underbar dag efter detta då..GRATTIS på födelsedagen igen!!

2013-06-08 @ 22:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0