130306

Vi gick en skogsvända på eftermiddagen, jag och hundarna. Vädret var helt fantastiskt så vi gick en bra stund innan Nova började vindmarkera ordentligt. Hon fick hålla på ett tag men sen tyckte jag det räckte och sa nu går vi, men icke sa Nova och vägrade komma, jag drog i lite i kopplet och hon följde motvilligt med, men stannade och vände efter ca 10 m och gick tillbaka och tog vindmarkering igen, hon var tydligen inte bekväm med det hon kände och började gå åt bilhållet. Jag fick vargnoja och tänkte att hon har säkert bättre koll än jag på omgivningen så hon fick bestämma. På vissa ställen i scooterspåret var underlaget inte så halt så jag och W kunde träna lite fjärr, kryp och rondering. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att krypa lugnt och fint inne när det faktiskt går ganska skapligt i skog och snö. Torsdag och fredag tränar vi i hallen, det börjar bli för halt och hårt att göra något ute, iallafall något med fart, W har en förmåga att kvärnita sönder trampdynorna på dessa underlag. Det är mycket skoj framöver så jag vill ha en hel hund ett tag nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0