Åkerpromenad och viltspår

Kunde förstås inte låta bli den härliga åkern jag hittade igår, vi åkte tidigt på förmiddagen eftersom det skulle bli varmt och jag hade ingen större lust att pulsa. Det fanns många nya spår sen igår som måste kollas upp, dock hade minnesbilden av räven igår suddats ut. Körde lite kryp i uppförsbacke för att få ner farten, gick väl sådär kan man säga, jaja. Sen tog vi viltspåret och det gick bra mycket bättre, som vanligt började jag tveka då jag inte snitslat annan är påsläppet, men har lärt mej att bara åka med, det brukar ordna sej, dock gick hon bort sej lite mot slutet (tror jag) kändes så i linan iallafall. W jobbade på för att lokalisera spåret, ibland med hög nos och poff, så kom det rätta draget i linan och slutet hittades. Hon blev jätteglad som alltid, på viltspåret belönar hon sej själv med att rulla och få några kast med skånken, ingen fråga om godis. Lite vila nu sen blir det klubben för lite lydnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0