Vilodag (för hundarna)

För matte jobbade heldag idag så det var gården som gällde, var hem på lunchen förstås. Sonen kom en sväng på eftermiddagen så dom fick vara ute ett tag, jaja det är faktiskt inte så synd om dom som dom tror. På kvällen var jag ut på hala vägar för att gå på en föreläsning om possitiv inlärning, Ingen höjdare alls faktiskt, instruktören som var hundpsykolog mmmm hade svårt att tygla ett gäng "experter" som kunde typ allt om att kasta hundar i backen i tid och otid. En sak som iallafall var väldigt intressant var att vi fick klicka varandra för att försöka förklara vad man ville, skitsvårt!! Instruktörens praktikant från Stockholm kom och pratade Beauceron med mej på fikat, hon hade läst mycket om rasen och tyckte den verkade intressant. Hon tyckte jag skulle komma till Lindesberg och djuraffären och hälsa på så hon fick se en på riktig. Nu är ju Wienna inte rastypisk vad gäller öppenhet, hon kan på sin höjd säga ett snabbt hej sen räcker det för henne, först jag sen resten av familjen räcker gott för henne. Nu är jag väldigt nöjd med just detta sätt att vara, passar mej perfekt. Iallafall rekommenderade jag henne att ta kontakt med några uppfödare och träffa lite olika hundar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0