130506

YES!!! idag blev det premiärdopp i sjön som vi ofta promenerar runt. W har försökt gå ner dit hela vintern och idag så äntligen. Problemet är att det är en lång nerförsbacke dit och det kan hända någon gång att det finns folk där så man MÅSTE hetsa ner sej och vänta tills matte kollat att det är fritt fram, idag hoppade hon nästan jämfota innan det blev klartecken, full fart och plums.
Fram och tillbaka. Fröken W simmar in, upp på land, ruskar sej, ger mej leksaken och hoppar i vattnet igen för att det ska bli mer kasta.
Wienna gjorde en skum markering i vattenbrynet, men man ska ju lita på sin hund så jag stannade till och det här är vad hon ville visa mej.

Kommentarer
Postat av: Mona med Frodo

Stod hon bara och glodde på paddan (eller möjligen grodan, svårt att se på bilden)? Allt som rör sig är ju kul, tycker Frodo. Spännande att se vad de kan nosa reda på! Ibland önskar jag att hunden kunde SÄGA vad det luktar, till exempel "här har en räv tagit en skata" eller "här har någon människa spottat", såna saker som verkar intressanta för min hund och som jag inte begriper.

Svar: Hon tittade till i vattnet men jag såg inget och gick då blängde hon på mej och vattnet igen och då kom grodan upp till ytan, det verkade som hon sa, jag sa ju det. Jag kan läsa iallfall lite vad som händer, tex på rådjur har hon ett speiellt kroppsspråk som är samlat men ändå hetsigt. På varg och vildsvin blir hon nästan stirrig och raggar rejält, då blir det koppel på för då känns det inte som om inkallningen skulle fungera. Räv däremot verkar vara hund för henne, en gång kom en liten collie (trodde det var grannens) ut från ett buskage med W efter sej i lekspring men det var till min förvåning en räv, där fungerade inkallning direkt. Jag tycker det är så spännande att läsa hund och försöka förstå vad dom menar.
None None

2013-05-08 @ 09:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0