130518

Var som sagt var vetten i går eftermiddag för att få hjälp med Wiennas kloskada. Klokapseln var helt spjälka och pulpan stack ut som en liten tunga. Hon blev sövd (igen) ja kanske inte jättemycket för hon vaknade till väldigt snabbt emot förra gången. lokalbedövning på det, sen gick vetten ifrån för en avlivning av hund, fyfasen alltså man hörde lite genom väggen och det kändes som en evighet innan det var klart. Dags att åtgärda skadan, jag tittade inte när hon ryckte bort klokkapselbitarna men jag hörde! huamej då förstod jag varför det blev så mycket lokalbedövning lagd. Bandaget är enormt, det ser ut som minst ett benbrott. Massor med vadd under lindan, annars kan det stasa fick jag reda på. Haha sa vetten när W skulle gå ner från britsen, nu har Du en trebent hund men W knäppte henne på näsan och gick som vanligt. 1 dygn och bandaget sitter kvar, 3 dagar var bra enligt vetten sen skulle det vädras.

Kommentarer
Postat av: Mona med Frodo

Tråkigt att hon råkat göra illa sig igen! Men om hon tar det lugnt nu så ska hon väl hinna bli bra på två veckor, lagom till det där lägret? Jag är glad att vi knappt har råkat ut för något alls under Frodos första 2½ år i livet. Vi har ju nästan aldrig varit hos veterinären ens...

2013-05-20 @ 09:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0