Hårstrå i ögat

Vi (träningsgänget) tränade i hallen på förmiddagen, W och jag var sist ut. När jag tog ur henne ur bilen upptäckte jag att ögat var helt konstigt, det såg ut som om hela hornhinnan hade dragit ihop sej och låg lös på den bruna delen, kanterna stod liksom upp. Panik fick jag! kompisarna tittade och tyckte det såg ut som slem och hår, nää inte alls tyckte jag. Dom lugnade mej och vi petade lite på ögonlocket och allt åkte ner i ögonvrån, dom hade som tur rätt, ett hårstrå från mej låg som en cirkel med slem i mitten. PHU!!. Vi tränade fria följet ruta och apportering, mycket fritt följ faktiskt. Det var extra mycket hundar på klubben idag, tidningen Härliga hund var där och fotade. Efter träningen åkte vi till jordens finaste spårskog och la varsitt spår till hundarna. Under tiden hade Åsas gubbe tänt grillen så det var bara att börja grilla när vi kom tillbaka. Wiennas spår hade jag inte lagt, och det var svårt, riktigt svårt men hon gasade på trots värmen och gick klockrent, missade en skogspinne, inte så konstigt fick jag reda på, dom ska INTE vara färska och INTE pyttesmå utan tjocklek som en vanlig pinne. Det är verkligen inte lätt att vara Wienna ibland. Tuffade hemåt men vädret var så fint så vi tog en timme i skogen innan vi åkte hemöver. Körde lite inkallningsövningar för W ville springa lite, jag hade lagt en tallkotte på stigen när vi gick ut som hon hittade, duktiga W! Dagen har varit helt fantastisk, underbart väder och en helt underbar hund som gjort allt rätt idag.

Kommentarer
Postat av: Mona med Frodo

Wienna verkar ju nästan lite magisk, tycker jag, som klarar av att hitta riktiga pinnar (inte fabrikssågade stavar) och kottar och annat... Men ni verkar öva massor också, så det är tydligt att det jag skrev på min blogg om att man får utdelning för alla timmar man lägger ner faktiskt stämmer.

Skönt att höra att det inte var något fel på hennes öga! Det vore ju hemskt, även för en fantastisk nosare som Wienna, att få dålig syn. Och vilka trevliga träningskompisar du verkar ha :-)

2013-05-02 @ 13:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0