Viltspårprov

Det var ordinarie viltspår arrangerat av Västmanlands Läns taxklubb idag, tänkte först lämna återbud då de 2 senaste spåret gått riktigt dåligt. Men vi gav oss iväg iallafall, det som inte dödar härdar som bekant. W gjorde ett härligt spår, jag hade koll på både vinklar och återgång, helt underbart att kunna säga att man vet bara av att hålla i linan och läsa hund. Vi gick spåret på 12 min, lite väl fort och det kostade oss några placeringar men det gör absolut inget, jag vill inte hålla igen för mycket då blir hon osäker. Vi var sist ut och först in på spåret och fick vänta en stund innan kortbenen började anlända till grillen. Kan meddela att W blev ganska utskälld emellanåt av de små men hon kunde inte bry sej mindre. Domarens beskrivning av spåret, Hunden tar snabbt an spåret och spårar utmärkt, ringar vid 2 vinklar. Vi knep en 6.e plats av 13 startande och fick ett 1.a pris med HP Duktiga W.

Kommentarer
Postat av: Eva

SUPER stort GRATTIS!!!

2013-05-12 @ 22:43:02
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Mona med Frodo

Grattis! Vad kul att du gick dit trots allt. Det lönade sig ju!
Jag riktigt ser framför mig hur ett stort gäng kortbenta taxar står i en ring runt Wienna och skäller på henne, medan hon sitter cool och stirrar ut i fjärran ovanför huvudena på dem.

2013-05-13 @ 07:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0