Varierat spår

Blev lite taggad på frostspår när jag såg hur W fick kämpa på KM. Men typiskt i morse var det regn och 3 grader. Men det fick bli ett spår iallafall. Vi åkte till Onsjövallen där det spelas fotboll i vanliga fall men idag var jag ensam, iallafall när jag la spåret. Spårupptag på fotbollsplanen gick bra, lite vinklar och ut i skogen en sväng, ut mot planen och ner i diket där blev det konstigt och lite snurr, ut på planen igen och sedan grovgrusgången, svårt svårt, W snurrade och letade. då kom vaktmästaren ut genom klubbstugan och undrade om hunden inte kunde vara lös och blablabla, W snurrade på medan jag med så få ord som möjligt försökte koncentrera mej på hunden. Hon fick spåret bitvis men flackade ganska mycket, ut på en annan plan och vidare vill en lerig och väldigt våt gammal parkeringsplats. W tog hjälp av de glest växande grästuvorna. Sen bar det av över jordhögar och ut på plan 3, lite vinklar och raksträcka längs skogskanten. där vet jag att hon tycker det är svårt hon vill gärna leta spår i skogen istället. Avslutade spåret i skogsplantering. På hemvägen tänkte jag på vaktis, förmodligen en som hade 0 koll på hunderiet. Tänk Er en hund som tar sej runt "helt oplanerat" med ett ankare släpandes i 10 m lina, va sjutton ska man tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0