Hallå där

Det var ett bra tag sedan, datorn har sagt upp sej och jag gillar inte plattan särskilt mycket men gör ett försök.  Vi tränar som vanligt en hel del mycket lydnad blir det, själva, i olika grupper och med pt speciellt Monika Lindblom som kommer till Fagersta med jämna mellanrum och har kurser men även timtid. På den senaste kursen var Ingela med Hobbe och Enzo och Lena med Eda med så det var B&B hos mej, helt fantastiskt kul att umgås med sköna Silogårdare. Hängde med ett gäng till Kristinehamn för att träna en dag för Lillemor Edlund riktigt givande! till hennes förvåning ville jag som första pass komma in i hallen tävlingsmässigt för att se reaktionen i ny hall, det gick över förväntan och W gorde bra ifrån sej. den väldigt  ödmjuka Lillemor undrade om vi ville veta vad hon tyckte och ja, naturligtvis och sen fick JAG! kritik; speciellt för mitt sätt att gå! tackar!! nu tränar jag på att gå mer bestämt och tydligt. själva momenten även en del elitmoment faktiskt, rutan går bra, app med dirr börjar funka z är ju mest hur jag går. Intetugget tränas med mjukost, jag har fått en massa verktyg att jobba med skitskoj! lite personspår och viltspår har vi också hunnit med och idag har äntligen en viltspårkurs startat på klubben, jag blev tillfrågad om jag ville vara med som stöd till kursledarna eftersom jag var "expert"? ett gäng entustistiska ska bli kul att följa. Våren är alltid väldigt hektisk hundmässigt och även keramikmässigt så det är verkligen full fsrt just nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0