140106

Hejsan, det var ett tag sedan, det har ju varit helger ivägen med mycket sociala aktiviteter. Vi har iallafall hunnit träna en det och varit i skogen mycket med familjen vilket W uppskattar extra mycket. Vi har hunnit tävla en gång på hemmaplan också, det gick väl sådär kan jag tycka, rackigt med nollan på sättande under gång annars hade vi fått ett 1.a pris. Återkommande kritik ss och dåligt tempo. Passade på att ta en timme med Monika Lindblom innan hennes kurs startade kl 9 idag. Hon var och tittade när vi tävlade och hade en hel del tips att komma med. Jag ska from nu köra HELA programmet utan belöning 2 ggr/veckan tävlingsmässigt med stor koncentration på transporterna, samt att inte avsluta direkt när momentet är slut utan fortsätta med ff, belöna något med något kul moment tex rutan. Samt 2 ggr/veckan med momentträning, vilket för vår det innebär mycket störningsträning UTAN att tappa kontakten.Taggad? japp!! Vi strulade lite med vittringspinnarna så det blev en elitapportering, W var något tveksam och kollade av noga, tog rätt, släppte och tog den bredvid, släppte och tog rätt, duktig hund. Dax att minska tiden. Monika säger att jag curlar min hund, hmm hon kan nog ha rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0