Det är vägen till målet som är roligast, eller??

Har sett en del hundförare som har målen utstakade, typ elitblabla innan hunden är 2 år.Tja inte vet jag, jag kanske är  konstig men jag gillar att träna min hund med glädje! hon ska vara lycklig och vilja prestera, och vi har inte brottom alls, visserligen tränar vi en hel del men vi har provar en del saker, söket körde vi i ett år,spårar vilt och personspår för att vi gillar det och har någon slags tävling om W kan klara ut det jag har tokat till. Lycka för mej är när hon vinner och det går nästan inte att sätta dit henne, hon firar segern med att rulla sej och ligga och kroma sej framför mej. Nu har jag bestämt att köra på mot elitlydnaden, så vi tränar på med momenten. Backar lite på Z W kan ju så det finns en tendens till tjyveri där. "rutan" kan hon ganska bra, fattas lite split vision. Apport med dirr är nog det vi får slita mest med att komma på, fick rådet att lägga alla 3 men där har jag ett vuxet beslut att ta bort mitten eftersom jag får korrigera för mycket och då blir det INTE  skoj.  Ser fram mot nya utmaningar !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0