snart är det läger

i Kopparberg hos Monika Lindblom på hennes underbara torp mitt i skogen Funderingslistan börjar bli lång, har sen ett tag sedan börjat att träna  Elitmomenten och det känns bra i alla momenten inga "problem" direkt men det ska  filas och stadgas och hon brukar hitta en massa saker att föebättra eller göra annorlunda. Ff mest träning på min gång, men jag är medveten om det nu och får ha det  i huvudet och träna, träna. Hopp metall inga problem, det är både kul att hoppa och apportera. Springa i fotgåendet blir väl ett problem mest för mej eftersom jag i vanliga fall inte springer. Rutan är skoj, det gäller bara för W att man måste ta konen först, där ska der bli intressant och höra vad Monika har för tips. apportering med dirr likaså. Z kan W redan, så bra så att  vi backat och kör stadgeövning för  att hon ska stanna kvar till ny order kommer, tendens att hänga på när jag kommer upp vid henne. Vittringen är ju förstås svårare men hon jobbar på fint tills hon är säker.Tuggproblemet kvarstår på allt trä men blir bättre och bättre tackvare mjukostbelöning, det är sååå GOTT.
Annars har vi tränat på som vanligt och det blir bara roligare och roligare. Viltspår/personspår kör vi ett par gånger i veckan,  tänk att det kan vara så roligt med spår!! och det står inte på, snart är det augusti och viltspårtävling igen
Lite trött är jag, var uppe inatt och kollade på avgörande matchen för NY Rangers som nu är i final i Stanley Cup.
Nej nu blir frukost, viltspåret väntar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0