120707

Äntilgen en riktig sommardag! Vi tog det lugnt på morgonen, både jag och Wienna var lite slitna efter lägret. På fm åkte vi till skogen för att hämta iallafall en kantarell för inklickning till kantarellsök, åkte till ett säkert ställe och hittade EN liten ynklig torr stackare. Wienna var helt galen i kopplet, vindmarkerade, spårade ja jag vet inte allt vad hon gjorde, längtar till när hon kan köra på som vanligt, lös och fullt ös. En klubbvända blev det förstås för att kolla in bygget áv träningshallen, nästan alla fönster var på plats och marken planerad, nu tror jag det bara fattas några dörrar, indragning av el och planering  för och inläggning av konstgräs. Jag fick några bra råd gällande krypet och hur man blir av med tugget på spårpinnar/vittringsapporter/metallapporten på lägret. Tränade tunga apporten och fritt följ, stegförflyttningar och vändningar på stället. Nu vill jag komma igång med hoppet, framåtsändandet och rutan. Hälsade på farmor på lasarettet på eftermiddagen och sen kom sonen, 2 barnbarn och Wiennas privata sjuksyster Therese och tog bort stygnen på tass skadan, äntligen!! iallafall för W som inte är någon koppelhund men vi har ändå förvaltat tiden väl med det vi kunde göra, och jag kan meddela att jag har blivit en riktig lydnadsnörd, det trodde jag aldrig skulle hända. Tack vare en hel del läger/kurser som Eva Lantz kennelmatte ordnat och andra stackars hundförare som jag trakaserat och frågat varför gör du så? En kompis på Midimysläget frågade vad jag hade problem med och jag fick ärligt svara, inget, fan va kaxigt och osvenskt sa hon men just nu känns det så, vi ju inte i ëlit förstås men just nu känns det som vi jobbar i medvind.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0