120621

Dagen före midsommarafton ska det handlas bannemej, hade en himla tur att komma mellan två skov så det gick relativt smärtfritt. Riktigt varmt var det idag så vi åkte till sjön för att simma lite, Nova brukar alltid ha täten när vi är ute och går men idag var W först i ledet mot sjön. Man vet aldrig om det är någon där, vanligtvis är det fritt fram men hundarna får stanna och vänta så jag kan kolla läget. Förra året var hundarna ganska jämna i simfarten men i år är det Wienna som vinner varje gång så Nova har lessnat ur och struntar i att försöka. Då kom jag på den superbra idén att träna W på platssittning så Nova fick en chans att ha det lite kul. JOBBIGT, tyckte W, riktigt jobbigt, hon satt som på nålar och skakade. Sen åkte vi till klubben för att damma av lite moment i LK 3 som legat på is ett tag pga bruks lägre spår. Rutan gick super, dock med kort ansats, vittringsapporteringen, ganska bra, iallafall inga liggmarkeringar. Det blev apportering tung och metall, kryp, fritt följ, hopp och inkallning och en massa frisbee och ändå säger W, VA?  menar Du allvar? ska vi hem redan? Fast nu snarkars det ordentligt bedvid min fåtölj kan jag meddela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0