Dålig dag

Wienna behövdes sys efter den sköna skogsvändan i går, tja kanske inte direkt måste men vetten tyckte det var lägligt med tanke på att hon inte är särskilt rädd om sej själv, det skulle läka ändå men med tanke på att läktiden blir betydligt längre beslutade vi att sy. Det var inte läge att fixa det med lokalbedövning för W tänkte inte samarbeta det såg jag direkt så det blev sövning IGEN. Fem fina blåa stygn blev det och antibiotika. Det blir några lugna dagar  sen tror jag att jag åker på lägret ändå beroende på hur läkningen utvecklas. Hade verkligen velat träna lydnadsbiten på högre men i slutet på veckan kanske. Annars ger det mycket att titta på när andra tränar, är många proffs på lägret så det finna helt säker massor att lära. Längtar åxå efter mina nyvunna Kelpievänner. Förra året kom vi med på ett bananskal pga vänner i FBK men i år blev vi faktiskt bjudna direkt trots att det är ett Kelpieuppfödarläger. Tror vi skötte oss bra trots att W blev kallad blandis. Dålig timing med vetbesöket eftersom det var min näst sista dag på jobbet innan semestern men vad gör man inte för sina kära 4 beningar. Hemma, baxade upp W på gården kopplade henne, då ringde yngsta sonen som skulle hälsa på farmor och sa att hon ramlat! baxade in bakisW i bilen och iväg, ringde ambulan som kom efter 45 min.  Konstaterat lårbensbrott OBRA!
Trökig dag det här, W,s bakis har gått over och maten är slukad men hon ville INTE mysa i knät som hon brukar på kvällskvisten. Det blir till att jobba med matte i morgon så bandaget får sitta där vetten satt det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0