Kalas!

Idag för 3 år sedan hände DET! lilla W föddes. Minns att jag följde Evas blogg på jobbet minst 2 dagar, inget alls blev gjort, kunderna fick helt enkelt vänta!. Bjöd in mej själv för en titt på beauceroner eftersom jag under flera år funderat på vilken ras jag skulle välja. Eva var vänlig nog att ställa upp för visning av rasen. Axi hade valpar men konstigt nog var jag inte intesserad av bebbar utan vill se hur vuxna beauceroner var, jag hade redan läst det jag kom åt men ville träffa b-hundar för att ta reda på om rasen passade mej. Träffade Scylla Silo och Axi och japp jag ville ha en beauceron. Väntan blev lång, Scylla var inte ens parad och skulle det bli någon tik och skulle jag få en?
Glömmer aldrig när mailet kom från Eva! Britt du har fått en Wienna. Visste ju inte då vilken av tikarna som det skulle bli men jag hade span på brun och sa även det till Eva. Eva  hade lagt ut massor med bilder och jag fastnade för hennes störiga sätt redan som valp. Efter valptestet, tror det var ca 2 veckor innan vi fick hämta guldet fick jag reda på att lilla brun skulle få flytta till Fagersta, lycka!! Var och hälsade på några gånger och ångrade mej nästan för hon var brutal, verkligen, tyckte nästan Eva såg lättad ut när vi for hemåt och än idag kommer vissa andra E´W are ihåg mitt monster. Lite jobbigt var det men värt allt, idag är hon en helt perfekt hund för mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0