Målardag på klubben

Jobbade till  kl 12. Lunchade och åkte till klubben för att lasera sista långsidan på träningshallen, hade lite dåligt samvete över  att jag haft annat för mej den senaste veckan. Den fina röda plåten på utsidan var uppsatt på båda långsidorna när jag kom. Hundarna fick sitta i skuggan av ett  träd och beskåda oss jobbare, duktiga hundar som chillar och noterar, inget härj och bråk. Plötsligt hade jag målat i 3 timmar! och tänkte ge mej när en klubbkamrat som är polis och hundförare kom och åxå skulle lasera, då gick det  verkligen INTE att åka hem. Han hade varit hundförare i typ 20 år och hade hur mycket som helst att berätta och jag sög i mej som en svamp och fick vädigt mycket inspiration, ska nog försöka ragga till mej lite träningstid tillsammans med honom, tror inte det är omöjligt eftersom jag hade med mej rabarberpaj till klubben på kvällen som straff för uppflyttet. Det blev bara platsliggning med gömd förare idag och platssittning inför 3an, lite jobbigt att sitta när man kan ligga tyckte Wienna. Ops blev visst hopp, inkallning, kryp och hopp åxå, ändå vägrade W att gå in i bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0