130403

Jaha vad har vi hittat på de senaste dagarna då? Det blev en härlig långpromenad i går på eftermiddagen och ute på gården tills ganska sent, hundarna var jättetrötta och somnade skönt efter maten, fast jag var faktiskt pigg runt kl 8 så W och jag åkte till allmänträningen. Det var mycket folk men dom flesta kommer till kl 7 och åker runt 8 halv 9 sen är det ganska folktomt i hallen. Vi tränade mycket kontakt när det var folk kvar sen körde vi vittringprovet, krypet,, fria följet, hopp och förstås apportering, jättenöjd än så länge med apporteringen, utebliven belöning för icke väl utförd uppgift köper hon, det trodde jag aldrig. Tipset fick jag av Monika Lindblom på en kurs jag var på. Det var en jättekul träning tycket både W och jag. Idag gjorde jag en uppletanderutan där hon tog alla föremål men jag är inte riktigt nöjd med farten på slutet, det syns att kondisen inte riktigt är på plats, ovanligt att se W lufsa på slutet. Hade konorna med och ställde en ruta mitt på åkern med ingångar från 4 håll och tränade på att hamna mitt i rutan, duktiga Nova satt vid ryggsäcken och väntade trots att bollar kastades. Sen blev det en skön promenad på åkrarna, iallafall för mej och Nova, Wienna fick springa efter bästabollen, full gas ut, full gas tillbaka, jag vet inte hur många gånger det blev men jag får nog träningsvärk i morgon efter allt kastande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0