130702

Igår var det alltså vilodag för hundarna, jag själv var helt slut efter gårdagens resa till Hästbo och Valbo med keramikgänget, god mat, trevligt sällskap en massa inspiration och hela hundburen full med keramikgrejor, vintern är räddad! Hundarna hade jag ordnat sällskap åt men jag vill att dom bara är på gården när jag inte är med, det är visserligen sällskapshundmänniskor men det behövs styras upp lite, Nova med sina olater och Wienna som bara gasar, nej gården fick det bli. Nu visade det sej att W var otroligt osocial och bara kollade när jag skulle komma, Nova försökte ställa upp och leka liten men är både ömfotad och är i skenvalpning så mina älsklingar var inte särskilt trevliga. Det blev ett himla pusskalas när jag kom hem och W skulle sitta i knät. På idag förmiddagen åkte vi till klubben och tränade en sväng, bla leka hitta rutan, kul lek. Det blev några felspring W körde ett 70 hopp som stod lite på sidan om men hittade rutan från olika håll. Monica Lindblom var där och tränade en malle med förare så jag passade på att titta lite innan vi tränade. I morgon ska vi träna för henne. Ska bli jätteskoj. Lite trötta var vi på eftermiddagen så jag lindade in mej i en pläd på hundarnas fårskinnsmatta och somnade med en värmande hund på varje sida, man har ju semester. På kvällen åkte vi ut till klubben och tränade sittande i grupp, ja det var ju bara vi som satt, blev en plats med skott innan vi åkte vidare för att lägga en Norskt viltspår tills imorgon fm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0