2012 med och motgångar

Tror jag törs summera året eftersom W är sydd och ska ta det lugnt i 10 dagar, förra året runt jul slog hon av en hörntand som måste rotfyllas och i år till jul blev det en tur till Strömsholm med övernattning och hoplappning. Tass skador och kastrering gjorde att tävlingsåret blev kort. Utställningarna började vi med 17 juni i öppen klass och slutade 19 augusti, vi fick ihop 5 cacib (fortfarade prel) 3 cert 4 bir och ett bim och är därmed championhund. Vi blev uppflyttade till högre spår i juni men inte provat att tävla eftersom skallet har vari ett gissel, W skäller nästan aldrig så vi har tränat i massor bla vid matdax det verkar som det äntligen kommer att funka. Det blir hårdstatsning till våren. 'W har korats, blivit Se Uch och Se Vch och blivit Bir på rasspecialen under året. Spåra är nog det bästa hon vet, och viltspåret provade för vi för att jag har haft ett knä som inte riktigt gillar att spåra i racerfart. Wienna imponerade på gubbarna i Västmanlands Taxklubb med sitt samlade och lugna sätt? och att det endast behövdes 4 tävlingar för att bli champion, jag har inte sett en jakthund eftersöka men det ska tydligen vara ett jäkla hallå på en del. Och så 3.an där kämpar vi på och har gjort en del tävlingsförsök med mindre lyckat resultat, inte riktigt våran grej men vi SKA ta ett förstapris sen blir det nog inget mer känns det som. Vi har varit på 2 spårläger, ett med tass skada så det blev väl inte riktigt som det var tänkt men det var kul ändå. Det andra lägret hade kennelmatte ordnat, vi höll till i Mullsjö och hade superduktiga Monica Henriksson som instruktör Beauceronklubbens läger hann vi åxå med, I hällregn tränade vi lite allt möjligt och det är hur kul som helst att träffa en massa kennelfolk och förstås alla andra beauceronägare. En träning med Maria Brandel hann vi med innan snön kom men där har jag möjlighet att fortsätta när vi piggnar på oss. Jag har äntligen fått en operation på knät så just nu är det väldigt lugnt hundmässigt men jag ser fram emot våren, spårskogarna och tävlingsplanerna och ett knä som jobbar som det ska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0