Rådjur

Igår fick jag 2 utmärkta tillfällen att se vad mitt munuella koppel går för. Hundarna höll på att krocka med ett rådjur, dom har aldrig varit så nära förr. Nova frös men kom, Wienna kom direkt, ett utmärkt tillfälle att träna bevakning på. Gick sen vidare men då var W ordentligt på och studsade runt i skogen som ett rådjur och letade i vinden. Jag lät henne hållas för det var ganska öppet och jag såg henne hela tiden förstås och kunde kalla in när hon blev för intensiv. Fick jobba på bra med rösten för att transportera oss vidare, och det lugnade ner sej efter en stund. Ett tag senare kom ett rådjur studsande på åkern vi skulle gå över och där blev det bevakning igen, skönt är det att kunna stå bakom hundarna och säga bra pass på och dom står kvar. Rådjuret försvann in i skogen på andra sidan åkern och vi fortsatte över, den här gången fick W springa långt innan inkallning så hon v ar rejält trött kan jag säga. Jag vet egentligen inte vad hon håller på med, tror inte direkt det är jakt, tycker inte hon ser ut sån, hon kanske bara är nyfiken, hur som helst, det viktiga är att hon kommer på inkallning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0