120917

Då var måndagen avklarad, det är hundarnas "vilodag", det innebär ingen träning, bara vara hund i skogen och kanske någon lättare övning. Idag när vi skulle åka var hundarna på G och jag skulle fixa det sista innan vi skulle åka, då hörde jag Nova gladskälla som hon gör när någon i familjen kommer, konstig tid tänkte jag och kollade, tur!! hon hörde barn som kom springade och skrikande och trodde säkert att det var våran fina Clara som kom, så var inte INTE 2 barn var det men dom jagade en hund typ spets som lyckats smita från ett hus längre ner på gatan. Den här hunden brukar vanligtvis skälla när dom går förbi härt och jag trodde att mina 4 beningar skrämt honom. Så var det tydligen inte, han försökte trycka sej in under grinden trots att Nova sa bigbig no.Fick ta honom i nackskinnet klicka på öppnabildörrenknappen och be pojkarna plocka fram kopplet i hundburen, fick Wiennas spårsele! Snälla kan Du inte hjälpa oss hem bad dom ok på med korta linan, ladda med snask i handen. Hunden var jättetrevlig och gillade snask så det gick bra. Hemma på gården satt mina superhundar kvar och väntade på mej. Ok äntligen till skogs, råkade stanna till på PROs gräsmatta och lägga ett bruksspår på vägen ut. Vi hade en riktigt skön höstvända och åkte tillbaka till det väldigt korta men inte helt lätta spåret. Släppte på ca 5 m innan spårupptaget, idag tänkte jag inte bromsa, bara läsa hund, och fort gick det och  rakt på i första vinkeln men sen studsade nosen i backen bannemej hela spåret. "duktiga " jag hade lyckats med att gå 2 m från spåret när jag skulle till bilen. Där blev det till att tänka för W, hon grejade ett tag och tjohooo rätt!  Det riktigt riktigt häftigt att läsa hund!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0