Läger i Kopparberg

Ja inte I Kopparberg utan en bit utanför, närmare bestämt i mil på smal dammig grusväg rakt ut i skogen. Min mentor Monika Lindblom hade läger i " sommarhuset" annars håller hon till runt Stockholm. Man har tur när man kommer med på läger och kurser hon anordnar, vi va 5 st hundförare som kämpade på, alla på olika nivåer. Två hundar Ice och Kiwi BC, som ska tävla lydnads SM, väldigt intressant att få vara med och lyssna på deras träning! en Schäfertik på 1 PÅ 10 mån som heter Yaga som gjorde stora framsteg under lägret och så 2 beauceroner, min Wenna och Lena med Eda som jag "lurat" med.
Träningsplanen som senare kommer att bli fårhage.
Wienna och Eda kollar in SM ekipagens träning. Den här gången hade jag faktiskt varit duktig och skrivit en villgöralista. Vi tränade med massiv störning, välbehövligt, rutan, fria följet, fjärren,inkallning med stå, vittringsprovet mm.
Inte alls avudsjuk på torpet!!!!!! Summering av lägret, helt underbart, midsommarängar, underbar hund trots kloskada, intressanta nya träningstips, god mat trevliga nya bekantskaper och stora framsteg i träningen. Nu blir det vila och i morgon nya utmaningar.

Kommentarer
Postat av: Eva

Härligt!! Ser fram emot att höra hur ni hade det!!! Duktiga hudnar med duktiga förare :)

2013-06-05 @ 20:36:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0