Norskt viltspår?

Kan det vara nåt? ska iallafall prova och se hur det går. Lite olikt det svenska verkar det vara, liggtiden och spårlängden är densamma, men man drar ingen klöv och det är inga återgångar,3 dl blod istället för 2, påvis på "påskjutningsplatsen" inget skott. Där slutar nog det lätta för på Norska viltspåret finns en sårlega som hunden ska markera, blir nog att försöka få till liggmarkering. Det ska bli spännande att prova. Som vanlig får stackars W stå ut med mina idéér men hon brukar ställa upp lojalt. Idag spenderade vi eftermiddagen med att traska runt i skogarna och leta kantareller, det blev en liten påse som mamma fick så det blev varma mackor där i kväll. Igår var det platsliggning med och utan skott och träning på klubben och jag var mottagare på budföringen, det är superkul att få till det med "snorungarna" Nästa vecka börjar jag min semester och ser fram emot mycket hundskoj.

Kommentarer
Postat av: Mona med Frodo

Kantareller redan?! Hmmm, man kanske skulle göra sig ett ärende upp till er...

2013-06-27 @ 10:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0