Helgläger dag 1

Samling 0900 och genomgång, 6 ekipage med oss. 2 elitare, vi, en hoppande jaktgolden och Pajas the bt. Två nya bekantskaper, alltid lika skoj och lärorikt. Planen för oss var att få hjälp med att komma ingång med några elitmoment, provade att lära in konen med target, eftersom jag tränat runda kon tog det ett tag att få in att man stannar vid targetmattan vid konen, men efter några ggr funkade det, sen var det del 2, skick från konen till rutan, har fått bra på benen att träna vidare. W "slarvar" lite på vittringsapporteringen enligt mej så vi fick lite tips på hur man ska träna, dvs del 1 träna gripande på kort avstånd, del 2 återgång utan tugg med extern belöning, tror på det, verkar som om W köper det, hon har nämligen inte tid att tugga när bollen ligger bakom och farten är bra. Ff, träna i under gång med ALLA moment, den ideén hade jag innan och provat så var det tydligen rätt tänkt av mej. Lite skoj blev det med vittringsapporteringen med extern belöning, W gasade på förbi ca 10 m, rutan stod nära, stannade vände mot mej och såg helt förvirrad ut, AHHHA pinnar vad gör dom där?? kanske jag skulle ta och plocka en? eller? jag det är nog det jag ska göra, YES matte blev superglad, då gjorde jag rätt!! Det är så skoj när men ser att poletten ramlar ner. Wienna käkade och däckade i mitt knä framför TVn som en hösäck. Nya tag i morgon, ska nog prova z och elitapporteringen då.

Kommentarer
Postat av: Eva

Heja Wienna och dig Britt!!

2013-11-10 @ 18:23:49
URL: http://www.beauceroner.se
Postat av: Mona med Frodo

Wienna är verkligen fantastisk!

2013-11-11 @ 22:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0