Tävlingshelg

Samling kl 9 i Skultuna för LK 3. Pirrigt för det var här för 1 år sedan som en incident på platsen gjorde att vi har kämpat för att få den att fungera igen. Planen var  att lägga henne lite var stans innan tävlingen och första gången satt hon sej upp och jag fick chansen att berätta för henne vad som gällde, sen gick det bra på tävlingen, skönt. Vi fick ihop 250 p och känslan var riktigt bra, alla moment med poäng. känns stabilarebela tiden, fast den här gången fick W enide om att ta upp yttre vittringspinnen bara för att!!?jo bara för att lägga ner den gå vidare och plocka den rätta.
Vi har en räv som fått för sej att använda våran gård som genomfart, stor och fin är den. I lördags morse knallade den förbi tv rummet med souterängfönster bara 1 m från huset. Min väldigt hundkunniga man som sitter vid tvn säger lungt till mej som är på övervåningen, du kanske ska ropa på hunden räven går utanför fönstret, haha tack för den informationen!  hunden var förstås puts veck i skogen kan inte bli annat när man nästan frontalkrockar med en räv. Nåja hon kom ju när jag ropade.
På söndagen vad det dags att tävla öppet viltspår i Sala. Ingela med Enzo kom också. W kändes lite frågande i upptagsrutan och fick ett riktigt tag i spåret en liten bit utanför sen bar det av, lite fladdrigt tyckte jag detvar men hon knegade på och löste problemen, bra kritik  fick hon på alla svårigheter och för första gången stod det bra tempo! det tar sej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0